Stabilt

2011-01-23, k l. 07.30

Läget stabilt i opinionen enligt
opinionsundersökning i SvD. Runt åtta procentenheter. Och visst kan man öka spänningen genom att spekulera om partierna runt strecket - men av centerna riksdagsröster i valet var 30 procent stödröster. För KD var motsvarande siffra 37 procent. Det torde knappast avspegla sig i opinionen.

För en som en gång röstat på sossarna "för att det kunde ju inte vara helt fel eftersom nästan alla gjorde det" så känns det underbart att sossarna nu är ett parti som vilket som helst.

Handboll igår - vilken match - jag var helt slut innan vi vunnit. Så slut att jag slötittade på Stjärnorna på slottet istället för att kolla hur det gick i matchen Skellefteå - Luleå. Och lika bra var det.

Vi får se Skellefteås vinst som en födelsedagspresent till Håkan Lindh som fyller idag. Grattis.

Och sen blev jag återigen förbannad för att det inte är något aktuellt klockan 21 på lördagar? Iaf har jag nu förgäves sökt det ett antal gånger.

Inte bara opinionen som är stabil - även vädret är så. En riktig vinter när jag tittat ut och termometern visar minus 20. Borde ta en promenad men jag ska ta mig till jobbet även idag för lite ideellt arbete. Brukar bli så i dessa bokslutstider.

Skulle bara behöver en liten RUne här hemma som fixade det jag inte hinner med.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback