Nästan poetiskt

2011-06-05, kl. 05.30

Tvillingbröderna som gjort allting tillsammans i sitt 92-åriga liv - avled också programenligt på samma dag - en på morgonen och den andra på kvällen. Hade aldrig varit ifrån varann mer än 12 timmar. Måste hålla med om att berättelsen om deras liv är smått poetisk. Fenomenet är ju inte helt ovanligt - äkta makar som levt ihop i många år dör ju ofta med kort tid emellan. Livsgnistans betydelse är en realitet.

Soligt och varmt skulle jag önska att skriva - men får nöja mig med soligt och blåsigt. Dock inte lika stormigt och ödesmättat väder som igår. När jag rullade in i Långnäs vid lunchtid igår - var det som om Gud hade rullat ner alla rullgardiner. Från ljus till mörker som när man trycker på en dimmer. Och stora regndroppar som splashade mot bilrutan. Dock snabbt övergående - men jag förstår att SOS blev nedringda.

Nu ska jag snabba mig in i duschen. Ska vara på Skurholmen och hämta Lisa - som är hos Anke - för vidare färd mot Hemmingsmark och Examenscupen i fotboll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback