Trist baksida

2011-06-25, kl. 08.00

Borde förstått att det inte kom någon DN idag - men det var en skön promenad till lådan - med ljumma, fina regnstänk och en sol som kämpade för att komma fram och smeka gräsmattan.

Hade bråttom ut - jag har hör och häpna legat till klockan 8. Var SÅ trött efter dinerandet att jag trodde jag skulle stupa i säng - men den magiska natten sopade bort tröttheten - och det blev en bra bit efter småtimmarna innan jag somnade.

Som alltid en trist baksida av firandet - men mord, fylla och slagsmål.
Aftonbladet tar betalt - Plustjänst - för att visa läget län för län. Men rapport i lokaltidningarna visar att det varit förhållandevis lugn i vårat län.

Lönedag idag - om jag nu kom ihåg att göra min lön.

Namnsdag idag - David och Salomon - grattis!

Och idag gifter sig Frank med sin Petter - jättestort grattis! Må Thomas, Stefan och Birgitta med flera fira er ordentligt!

En vemodig nyhet igårkväll - min deckarhjälte "Columbo" har lämnat oss.

Inga särskilda planer för dagen - annat än att det idag blir ett återuppväckande av traditionen med 12-kaffe. Mors tradition - där samlades vi alltid om vi var hemmavid. Idag blir det i pergolan med festande på de kvarvarande jordgubbarna.

Ska iaf börja dagen med att vattna mina krukväxter och sen fixa lite frukost. Men först 9-nyheterna på TV.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback