Jungfrutur!

2011-09-18, kl. 08.00

Så var den här - första frostmorgonen i höst. Har gjort en jungfrutur över gräsmattan - men det härligt kraschande ljudet utblev. En lightvariant så här den första. Börjar fundera hur man skriver det ljud som uppstår när man går på lite hårdare frostad gräsmatta? Krashande ljud kanske?

Hade en härlig lördag igår. Först besök ute på Västbacken, fotbollsmatch på Likoarena (och vad gör väl det att tjejerna fick däng av Gammelstad), hem och vila 45 minuter och sen på teaterpremiär. "Natten är dagens moder" kan rekommenderas - trots att det är en Lars Norén.

Runt omkring var det väl inte lika härligt.
Rån i Långträsk - grovt rån till och med. Och fick jag råda skulle straffsatsen för dylika rån få dubbelstraffsats - utifrån det gamla säjet om att "mitt hem är min borg". Inte en borg - men väl en bro har rasat i Böntrösk - och en man har tyvärr omkommit. Vid gamla bron i Bönträsk där fikade mamma, Kerstin och jag för några år sen då vi var på väg till Koskullskulle - mors sista besök i sina barndomstrakter. Luleåhockey rasade ihop mot Västra Frölunda och intet nytt om den försvunna mannen från Råneå. Igårkväll när jag skjutsade hem Ylva efter teatern blev vi omkörda av två blåljus bilar - polisbilar - på väg mot Hertsön. Får hoppas att det inte förorsakar några braskande "extra" rubriker utan håller sig på nivån liten notis.

Inte härligt alls heller att gräsklipparen här hemma på Bärigårn pajade igen. Efter rep och service hann Kerstin köra så där dryga 20 meter på hoppade drivremmen ur igen. Jäkla skit - och är ändå en rejäl och ganska ny klippare.

Idag blir det en dag av både inne och utejobb. Jobb och jobb - jag ska hålla i en stege då Kerstin tar ned gungan - så att vi inte kostar på oss något benbrott. Ta in tvätt - och köra en maskin till. "Behovs" tvätta ett par fönster på utsidan - och se om jag klarar mig från en total makeover den här gången - övriga fönster ser rätt rena ut?

Planerar för en bilfri dag. Och dessutom smider jag ränker för en "Fredagsliga" - men bara i sin linda än. Tur det är lightarbete idag - för tummarna ska hållas för Alviks flickor 96 som åker och spelar fotboll i Gällivare.
Både 97:an Sara och 00:an Lisa ska spela.

Nu kör vi söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback