I fäders spår...

2012-03-04, kl. 08.00

Så är det dags för I fäders spår.. - Vasaloppet. På något sätt en ny tideräkning - då man känner att livet återvänder - och att jag kanske inte gillar vintern lika mycket som jag tror.

Igår lapade jag sol på sparken placerad i en snödriva. Och den värmde gott.

Men den här jäkla förkylningen jag drabbats av suger helt musten ur mig. La mig för en middagsvila vid halvfemtiden - och vaknade klockan 3 på natten. Somnade om till klockan 6 - ¨så det blev ett 14-timmars pass.

Nu har jag beställt sms-tjänst på åkare 9063 i Vasaloppet dvs sonen. Alltid lite nervöst - mest att han inte ska ha vett att bryta om han inte känner sig ok. Men har iaf inte fått några rapporter om förkylning eller så. Och förutsättningarna idag verkar ju goda. Ingen temperaturrapport har jag hört än från Sälen - men här på Bärigårn var det minus 17. Sån här härlig marsnattkyla!

Morgonens goda nyhet - att en
biltjuv tagits på bar gärning.

Idag bär det iväg till Pajala kommun - närmare bestämt gamla skolan i Lovikka. Årsmöte med Pajalaavdelningen - en nätt liten biltur på 50 mil. Men de ska bli roligt! Kanske bestämma om deltagande vid Pajala marknad?

Nu ska jag titta på TV och se om team Rosa Pantern - Lars, Johanna och Jens - vinkar till oss.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback