Missriktat

2012-11-22, kl. 06.30
 
Nå inte hann jag in och skriva någon fler gång igår - inte. Och inte minns jag mycket av vad jag tänkt kommentera. Men denna missriktade välvilja kommer jag iaf ihåg - om gratis akutsjukvård för barn. Så klart bra för de som gynnas - men att göra satsningen för att åtgärda den sk barnfattidomen känns milt uttryckt som en riktig bom. S hävdar att RUT mest gynnar de som minst behöver det - jämförelsevis måste RUT vara rena femettan. Nog borde landstinget ha viktigare "hål" att stoppa i?
 
En "akut" dag igår - rullade fort från det jag kom till jobbet. Som vanligt. Blev dock träning på eftermiddagen. Roade mig med att lyssna till landstingsfullmäktige hela dagen - och avslutade med ett  besök där. Många kära återseenden bland landstingsledamöterna - från alla politiska chatteringar. Avslutade dagen med att skjutsa hem sonen till Västbacken. Ett hem i upplösning inför flytten - känns lite vemodigt att varje besök där kan vara det sista - om tre veckor blir de stadsbor - nästan grannar med FP!
 
Och väl hemma möttes jag av ett kök som kändes som nytt - ny spis och fläkt prydde. Inte många knop på kvällen - vilade framför TV:n och lyssnade till spöregn. Visst - det lönar sig inte att klaga på vädret - men känns lite bättre att få gnälla. Längtar efter snö!!
 
Som av en slumpt har båda tidningarna bilaga om längdskidåkning idag - men det syns vara olika produkter. Hög kvalité för på båda. Kuriren toppar ettan med reklam för bilagan - medan NSD har en något mindre vinjett.
 
Uppskattar NSD:s "Grävarblogg". Känns fint när annars likriktning mellan tidningarna dominerar.För att inte tala om den bristande konkurrens som kan anas. Kurien "offrar" en medarbetare som jobbat i över 30 år. Anses för sammankopplad med Kuriren för att delta i samarbetet med NSD - Nord-Nytt i söndags. Och visst är det märkligt att åtminstone NSD inte haft ens en notis om detta. En hungrig, konkurrerande tidning missar aldrig att ge sin konkurrent åtminstone ett litet nyp!
 
Lite rätt har Leif Pettersson när han skriver att motionsskrivande utgår från att komplettera/ändra i ett liggande förslag. Men samtidigt är det också så att viktiga saker som genomförs - dom lyfter man ändå. För att markera. Den socialdemokratiska kritiken brukar inte utebli om man glömt att nämna något. Och Johan visar ju också - i sitt svar - på inkonsekvensen.
 
Och redan torsdag - grattis till Cecilia och Sissela. En särskild grattishälsning till Cecilia Wikström som haft det hett om öronen senaste tiden. Bra kämpat, Cecilia!!
 
Och torsdagen måste förvaltas effektivt - ska det bli som planerat är det veckans sista arbetsdag för mig. Tänkte vara ledig i morgon - och adventsstäda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback