Oextra idag

2012-11-20, kl. 06.30

Omvända problem - från att överkonsumerat sömn - så har jag nu problem att "dra iväg". Inget behov av middagsvila - och mycket fårräkning - men har ändå legat och vänt och vridit mig större delen av natten. Dock var jag hyfsat pigg och kom mig upp på slaget halvfem. Hämtat tidningarna och kunde då inte ens se någon måne  så inte till att skylla på att han är full.

Bra start på veckan. Kom till jobbet där vår nya hyresgäst röjt efter fredagkvällens sammanträde och kaffet var klart! Effektiv på jobbet - belönad med massge. Gjorde susen med min ländrygg - som är den enda ryggdel jag har lite problem med nu. Vilade någon timme efter massagen - enligt råd - och sen blev det träning.

Inser att jag närmar mig "de sista ljuva åren" - två tjocka brev med blanketter hit och dit om pensionen. trots att jag postade ett i samma ärende bara för någon dag sen. Så kvällen gick i stort åt för det - samtidigt som jag faktiskt konsumerade TV - nyheter, Fråga Doktorn, Lykke med mera.

Skönt idag att det är "oextra" på nättidningarna - SAS har lyft och SD har gått i idé - timeout. Bara såna småsaker som att klimatet försämrats - en fördubbling av temperturen som hotar att göra stora delar av världen obeboelig. Såna småsaker är förstås inte värt någon "trycksvärta".

Lite extra är det allt att Kurirens ledarsida upplåts till en kommentar från en sosseriksdagsman - som också får svar från JE. Det blir lite krystat när Leif Pettersson hävdar att de varit realistiska och inte satsat pengar på norrbottnibanan för att planeringen inte är gjord - men samtidigt slår man till med straffavgifter på lastbilstransporter - trots att alternativet med spårbundet skjutits på framtiden. Och dessutom förklarar att sossarnas uteblivna satsning för malmbanan beror på att de satsningarna är självklara och nödvändiga. Men betalar dem - de gör sossarna inte i sin motion. Så skapar sossarna utrymme för vidlyftiga populistiska utspel!

Lite "extra" är det väl över NSD:s granskning av Barents fotball academy  som startade igår. i spåren av SSU-bedrägeriet finns det naturligtvis anledning att granska hur godtrogna landstinget är. Men lite mer fokus på fuskarna - BBK bland annat - tycker jag allt att det borde vara. Och Kolartica - hanerat av länsstyrelsen - som hanterat projektet är ju också politiskt styrt - vilka pampar har där varit med och startat projektet. Hade själv "förmånen" att sitta med där under några år - och nog var det väl ett och annat projekt med stora frågetecken!

Små kuriositeter som vanligt - finska polisen fick ingripa när svenska poliser slogs - inbördes - vid en fest i finska Levi. Polisledningen har förstås en annan version - få se om det blir uppföljning idag? Kurirens papperstidning.

Och LF vann efter en svängig match - som någon av tidningarna skrev. Grattis!

Grattis också till Pontus och Marina - namnsdag idag.

Jobb och träning på agendan idag. Och studiecirkel ikväll - nya partiprogrammet och äldreomsorg. Det gäller att vara med och se om sitt hus.

Ha en bra tisdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback