Kort och koncist

2013-02-22, kl. 06.30 - och Pia har namnsdag. Grattis till er alla - och mest till Åhman i Älvsbyn förstås.
 
Intensiv dag igår - mest på fritidsmässiga planet. Förvisso blev jag kvar nästan hela dagen på jobbet - men det berodde på att jag hamnade framför datorn - med skid-VM på skärmen. Fanns ju inte tidsutrymme att förflytta sig mellan heaten - knappt ens för toabesök. Led med "Joensson" som hamnade på den förargliga 4:e platsen - han gläder en efter varje lopp - hur tokigt det än har gått med brutna stavar eller annat - han hade varit - värd "metall". Gladdes förstås åt Idas silvermedalj - men nästan ännu roligare med unga Stinas 5:e placering.
 
Roligast dock att vara med och vinna i basket över Gammelstad med 48-24 - sitter i generna att det är extra skönt att "klå" Gammelstad - fotbollsderbyna från 50-talet har gett avtryck. Fast när det börjar bli så stora siffror blir jag lite velig - då tycker jag nästan synd om de unga tjejerna i motståndarlaget.
 
Idag har jag en ännu intensivare dag - fast idag med jobbet. Anställningsintervjuer och ett par andra "dejter". Massor i  tidningarna att tycka till om - men börjar jag så fastnar jag i att skriva alldeles för länge. Ska vara tidigt på jobbet idag - hoppas jag.
 
Så därför blir detta inlägg och min hälsning så här kort och koncist: ha en riktigt bra fredag.
 
PS/kusin Kerstin - ska vi delta i kyrkans Sinnesromässa i morgonkväll - känns som om jag behöver det/DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback