Två lika?

2014-01-15, kl. 06.30 - och Laura och Lorentz har namnsdag. Grattis.
 
Men dagens STORA GRATTIS - går till min granne tant Lilly som fyller 90 år. Pigg och god och glad. 
 
Blev mer än heldag igår - strax efter sju till jobbet och lämnade inte förrän efter kl. 18. Men det är en mäktig känsla att återigen kunna jobba så utan att smälla i väggen av utmattning. Trött förstås - men inte så sjukligt som det kunde vara för ett antal år sen. Förvisso hade jag också ett par kortare privata brejk - skjuts till flyget och hämtning av bilnyckel på Müllers.
 
Minus 20 på Berigårn - men det är ju bara förnamnet mot Alf Sundströms -34.6 i Racksund. Och misstänker att Anne i Jukkasjärvi har något liknande? Racksund är fö en sån där lokalplats som jag skulle vilja besöka innan jag lämnar in. Tycker det låter som lite Astrid Lindgren över namnet. Om ni inte vet var det är så ligger det strax utanför Arjeplog.
 
Och årets första översovning är ett faktum. Låg och glodde på utförsåkning till ganska sent. Tjejerna Hansson och Holmer (heter hon så?) på pallen! Vaknade halvfyra men tyckte det var väl häftigt tidigt - och så blev det två timmar till.l
 
Tidningarna lästa - härligt tunna tidningar utan bilagor. Och tunt verkar det varit på nyhetsfronten. Båda tidningarnas stora nyheter är två lika. Om gångbro över Skurholmsfjärden och om E 10 som dödens väg. Intressant iaf att NSD försöker sig på att ifrågasätta om investeringen är värd pengar. En tidsbesparing på 5 minuter till ett pris av 20 miljoner?
 
Annars kan man ju undra hur det blev med betalväggarna i lokaltidningarna. Finns den? Senast budet var ju januari - och nu är vi där.
 
Och nu är vi där - när klockan är slagen och jag måste pillra av och pillra på kläderna. Häftig vecka den här första riktiga på nya året. Avslutas med två konferenser till helgen. En del att pula med för att få ihop logistiken med både deltagare och medverkanden, 
 
Ha en skön mitt-i-veckan-dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback