Månadsskifte

2014-03-01 - och Albin har namnsdag.Och någon ytterligare också - men det har jag glömt eftersom jag inte fått några tidningar idag heller. Bildminnet funkar inte lika bra mot skärmen!
 
Andra dagen å rad vi inte har några tidningar i lådan. Var och kikade hos grannen - som verkade ha fått. Återstår att klura ut om det handlar tidningstjuvar eller om vi bytt tidningsbud?
 
Månadsskifte igen - Mars - och då är ju vintern över - den vinter vi aldrig fick i år. Känns som om jag knappt skottat någon snö i år. Kan bara hoppas att den inte kommer i mars - för då kan man nästan räkna med att den är tung och blöt! Fast man vet aldrig - i år är allt upp och ned.
 
En riktigt intensiv och lång dag på jobbet igår. Lite ruschigt då alla mina tre grabbar var på jobbet. Och så hae vi besök från länssyrelsen - av Hans L som personligen överlämnade inloggningsuppgifterna för valsedelsbeställningarna. Har strulat så dom är sen - men det är inget mot vad vi är. Offentliggjorde landstingsprovvalet först igår. 
 
Och vinsterna fortsätter att ramla in - Eurojackpot verkar vara mitt spel. 223 kronor för två veckor sen och 142 kronor igår. 365 kronor för en insats på 125 - snart smäller det nog till med potten!
 
Inser att jag inte minns mycket av vad jag läste i tidningarna - det funkar inte att läsa på nätet - inget fastnar liksom - fast det kanske är lika bra. Kanske blir en lyckligare människa då? Fast SSU-skandalen skrevs det om. Och i vanlig ordning ser det ut som om jag får rätt. Spådde att några "anonyma" tjänstemän skulle bli syndabockar så andra kunde gå fria - och fortsätta i karriären,
 
Och en insändare om Lulebo - som kräver att vi som äger bolaget faktiskt borde få veta den verkliga anledningen till att vd:n sparkats. Ryktena om detta ökar lavinartat - så få se...
 
Själv hade jag en matbox i trappen igår igen - bortskämd. Pressad potatis och stekt saltsill såg det ut att vara. Det blir gott det när jag kommer hem i eftermiddag. För nu ska jag göra mig i ordning - det bär av till Korpilombolo idag - årsmöte med Pajalaavdelningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback