En fråga för styrelsen

Hörde någon statssekreterare kommentera de 80 miljonerna till Ivert med att det är en sak för styrelsen. Minuterna före pratade jag med Anna som funderade på att fråga Östros om det här var sossepolitik. Men säger Anna, han (Östros) kommer bara att säga att det är en fråga för styrelsen.

Det är fullständigt makalöst att sånt här får fortsätta, år efter år, efter år. Ministrar får inte ska inte säga något då är det ministerstyre. Men vad det är är fullständigt brist på ledarskap. Nog måste man väl kunna slå näven i bordet och säga vad man tycker!

För övrigt har jag lärt mig ett nytt ord. Förvisso var det en Amalia tidning sen i julas så ni andra kanske kan det: Polyamori. Vilket innebär att Kalle och Greta har ett förhållande med Lars och Karin. Kors och tvärs - över köns- och parförhållande gränser. intet är nytt under solen - gruppsex kallades det väl en gång i tiden. Men det här beskrevs lite mer sofistikerat.

Nu ska jag äta - bara så att ni vet att inte ringa och störa mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback