I Mårten (S)tröms (S)ocialdemoratiska (S)verige

Jag kommer ihåg när jag var liten och hade gjort något som föräldrarna inte gillade. Då försökte man alltid med att han och hon ju gjort likadant.

Mårten Ström har stannat kvar på det stadiet. Nu försöker han dölja s-regimens tillkortakommande med Iverts pension. De tog inte fajten, säger han på sin blogg.

Och så försöker han ta bort fokus från det helstatliga LKAB - där regeringen utser styrelsen - och börjar istället prata om Handelsbankens VD som också har något stötande pensionsavtal.

För mig får gärna regeringen och s-poltiker fördöma Handelsbanken och andra privata som agerar stötande. Det gör inte ens det. Men jag kan väl ändå kräva att de i första hand tar avstånd från statliga LKAB.

Varför gör man inte det? Nä, men tänk tillbak på alla skandaler oavsett på vilken nivå i samhället det utspelats. Den absoluta merparten har s-förtecken, oavsett politiken eller fackföreningarna.

Och det är i socialdemokraternas sverige sjukskrivna jagas med blåslampa, det är i socialdemokraternas norrbotten ungdomsarbetslösheten är nästan 25%, det är i socialdemokraternas sverige arbetslöshet göms undan i plus jobb och så vidare.

Nu återstår bara för löntagarna att ta i ordentligt i kommande löneförhandlingar. skriver Mårten Ström. Det är väl bättre om väljarna tar i ordentligt den 17 september och lyfter bort en regering som varken orkar agera eller reagera.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback