ddd

Har varit till Kallax och hämtat hem en kompis. Tog en tur till jobbet och hämtade glömda grejor först och så fram emot att käka en hamburgare på Statoil - och en liten mörk chokladbit. Allt inom poängramarna. Tror det eller ej men jag hade glömt plånboken hemma - en guldpeng i fickan var allt jag kunde åstadkomma. Trots genomsök av hela expen.

Så jag var redan på rätt dåligt humör innan jag råkade gå in på Mårten Ströms hemsida. I ena stunden säger han "Ett strategiskt och viktigt arbete har Hansen (c) som landsbygdsutvecklare." för att i nästa stund skriva  "I en socialdemokratisk styrd kommun som Luleå ska nu denna Hansen verka som vad då - gruppledare för sitt parti eller som enkel anställd på kommunledningskontoret...?????"

Nå deras inbördes strider får de lösa ut själv. Men med detta uttalande kan jag ju börja fundera vem som egentligen hade synpunkter på om Camilla kunde jobba kvar som landsbygdsutvecklare. Det är ju ingen hemlighet att Mårten är ordförande för landsbygdskommittén!

Som jag sagt tidigare tycker jag kommunchefen fått ta alldeles för mycket skit (i flera frågor) där politiken skulle klivit fram och tagit ansvar. I konfliktfrågan runt Camilla gäller det både Mårten Ström och Karl P. Jag tror inte att kommunchefen springer ut i kontrovesiella frågor utan att det är kommunledningen som styr. Eller?

Därför blev jag extra förbannad när jag läste fortsättningen på Mårtens inlägg:
"Ivrigt påhejad av en annan gruppledare som har för vana att alltid vara kritisk både i tid och otid.

Om nu någon undrar så tillhör denna person ett parti som har för vana att spionera på sina politiska motståndare." Är inte detta snudd på förtal?

Låt mig klargöra några saker:

1. I min roll som oppositionspoltiker har jag fullt förtroende för kommunchefen. Liksom för de allra flesta av våra tjänstemän.
2. Jag har inte "hejat på¨Camilla" i den här frågan. Jag tyckte hennes uttalande om kommunchefen var "över gränsen". Liksom Bo Östmans - man ska inte skjuta budbäraren.
3. Jag har hejat på Camilla att stå på sig om tjänsten - och tycker hon blev mycket illa behandlad
4. Men ännu mer över gränsen var att kommunalrådet väljer att läxa upp Camilla på en invigningsfest.
5. Omdömeslöst av s-partiet (kommunalrådet?) att överlåta en partipolitisk post till kommunchefen
6. Oroad blir jag om s-partiet efter Margareta Lindbäck och Yvonne Stålnacke inte anser sig ha folk med tillräcklig kompetens utan måste vända sig till kommunchefen. Det var också det som var min kommentar på bloggen.

Fast värst över gränsen och omdömeslöst är nog
Mårten Ströms inlägg som faktiskt bör läsas i sin helhet. Jag tycker själv att det ger mest sanning om Mårten själv!




Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Trist!

Vad elakt och orättvist skrivet om så många människor.Alla ska veta att valresultatet i år inte varar för evigt,även Mårten Ström.

Låt dessa elakheter bland andra ge näring till en inre eld,inte att förslösas på vad som tände den.
Inte sänka sig ner på samma nivå.

Men jag måste erkänna att jag blir ledsen inuti för tänk vad meninglöst att bara försöka såra och skada någon annan.Suck....Om vi ändå kunde.......

2006-12-11 @ 01:25:40
Postat av: Ylva Mjärdell

...be Christer Fuglesang plocka upp en eller ett par elakingar för en tids betänkande och betraktelse med bättre perspektiv på saker och ting.Sist men inte minst,vad är det för fel att vara snäll?Natti natti och kram från mig!

2006-12-11 @ 01:46:28
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Döm inte för hårt Mårten skriver som han har förstånd till och tydligen är det inte hans förstånd större än så här.

2006-12-11 @ 06:14:43
Postat av: Observant

Nils-Gustav Ökvist skriver:
"Döm inte för hårt Mårten skriver som han har FÖRSTÅND till och tydligen är det inte hans FÖRSTÅND större än så här."
Vad försöker Ökvist säga oss?

2006-12-11 @ 12:45:36
Postat av: Karin

Det man kan säga om detta utspel av Mårten Sröm är att det är beklämmande att en person som representerar kommunen kan uttala sig på sådant vis. Han tillkortakommanden beror nog på att han är rädd för starka kvinnor som du, Ylva!!

2006-12-11 @ 14:13:17
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Att Mårten ibland nog talar skriver först och tänker eventuellt senare. Det här är på samma låga nivå som när han i nordnytt talade om för oss Norrbottningar att Karl Petersen inte gjode rätt för sin lön.Räcker det som förklaring du som är så observant??????????????

2006-12-11 @ 16:26:29
Postat av: Lars

Spionera, om det ändå funnits någon politik att spionera på!

2006-12-11 @ 16:59:25
Postat av: Lars

Spionera, om det ändå funnits någon politik att spionera på!

2006-12-11 @ 16:59:33
Postat av: Observant

Nils-Gustav Ökvist skriver:
"Det här är på samma låga nivå som när han i nordnytt talade om för oss Norrbottningar att Karl Petersen inte gjode rätt för sin lön.Räcker det som förklaring du som är så observant.?"
Kvarstår frågan.
Vad försöker Ökvist säga oss..?

2006-12-11 @ 19:57:44
Postat av: Observant

Nils-Gustav Ökvist skriver:
"Det här är på samma låga nivå som när han i nordnytt talade om för oss Norrbottningar att Karl Petersen inte gjode rätt för sin lön.Räcker det som förklaring du som är så observant?"
Nej det räcker inte och inte korrekt återgivet!
Vad vill Ökvist säga oss?

2006-12-11 @ 20:06:23
Postat av: Anonym

Nils-Gustav Ökvist skriver:
"Det här är på samma låga nivå som när han i nordnytt talade om för oss Norrbottningar att Karl Petersen inte gjode rätt för sin lön.Räcker det som förklaring du som är så observant?"
Nej det räcker inte och inte korrekt återgivet!
Vad vill Ökvist säga oss?

2006-12-11 @ 20:08:01
Postat av: Ylva Mjärdell

Mårten Ström nämner ödmjukhet i sin skrivelse på bloggen vilket får mig att tänka på det faktum att det är inte lätt att vara ödmjuk när man är stor..........

2006-12-11 @ 21:30:06
Postat av: Ylva Mjärdell

Mårten Ström nämner ödmjukhet i sin skrivelse på bloggen vilket får mig att tänka på det faktum att det är inte lätt att vara ödmjuk när man är stor..........

2006-12-11 @ 21:33:01
Postat av: Ylva Mjärdell

Mårten Ström nämner ödmjukhet i sin skrivelse på bloggen vilket får mig att tänka på det faktum att det är inte lätt att vara ödmjuk när man är stor..........

2006-12-11 @ 22:16:11
Postat av: Ulf

Ska man läsa Ström som Fan läser Bibeln så är blogginnehaverskan och hennes (C)-kollega polisanmälda...

Ökvist har nog rätt i sin analys!!

2006-12-12 @ 01:12:03
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Jag vill säga till dej observant att om du vill ha en djupare analys beträffande Ström får du faktiskt bemöda dig om att utföra den själv jag har gjort min och är nöjd med den.

2006-12-12 @ 12:32:34
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Jag har gjort min analys av Ström och är själv nöjd med den. Vidare tänker jag inte lägga ner mer av min dyrbara tid på detta. Om du observant vill ha en djupare analys får du själv bemöda dej om att göra denna själv därmed säger jag tack för mej när det gäller detta.

2006-12-12 @ 16:41:12
Postat av: Aero

Maktberusade sossar ska hållas kort,.. ingen kommer sörja den dagen Mårten ström lämnar politiken

2009-06-08 @ 16:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback