Biskopen har äktenskapstycke

Jag gillar våran biskop Hans Stiglund. Har inte träffat honom mycket men de gånger vi möts har han gjort ett gott intryck. Skulle jag avbilda Gud så skulle han var lik våran biskop.

Jag är också lite imponerad av brevet vi nyligen fick från biskopen - som tydligen var ett eget initiativ här i stiftet. Många svar hade han fått också - vilket väl visar att fler än jag uppskattade det. Dock har jag inte svarat fast jag tänkte det.

Han ser snäll ut också, biskop Hans. I bland när jag har ärenden till statoil ser jag honom rasta sin hund. I morse såg jag dom, och då tänkte jag genast att de faktiskt har "äktenskapstycke" biskopen och hans hund. En sån där klassisk gul-beige, gammal (?) labrador som ser så himla snäll ut.

Nu är jag en snabbis till expen - för att i all hast kasta i mig lite mat. Marja-Liisa har piggnat till och är här. Hon är feberfri och tänker orka med fullmäktige idag. Vi hoppas det inte tar alltför länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback