Jag - en skata

Ibland funderar jag om livet på något sätt är ett kretslopp. Många som haft nära anhöriga som dött har ju ofta upplevt en fjäril eller fågel som man tänkt sig haft ett budskap från "andra sidan". Om jag ska bli en fågel (i mitt nästa liv också) så vill jag bli en Skata.

Thomas sa att det kan du inte lägga ut på bloggen - men visst kunde jag det!

I morse när jag kom till min parkering på jobbet var det fyra vackra skator som hade någon form av möte. Jag blev bara sittande fascinerad att deras uppträdande. Det kom nära eftersom de inte upptäckte mig inne i bilen.

Fast gråsparvar och talgoxar är trevliga också. Men det är så skönt att det säkert är någon annan som bestämmer vilket det i så fall blir. Om det nu mot förmodan skulle bli nå´t.

Och nu leder Lina sprintkvalet om det inte ändrats sen jag tittade för några minuter sen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback