Städtips

När jag snubblar över min nya dammsugare, som fortfarande står kvarglömd precis innan för ytterdörren, tänker jag på Brita Bäärnhielm, bortgången sedan 1995. Ni som har lite ålder och erfarenhet kommer säkert ihåg Brita Bäärnhielm som en färgstark folkpartipolitiker.

Hon hade under en period ett våldsamt stort hus och väldigt lite tid för städning eftersom hon förutom politiskt engagemang hade mängder av frivilliga sociala åtaganden.

Ylva, sa hon, om du har ostädat hemma och är rädd för att det ska dyka upp gäster. Ta fram dammsugaren och släng den i hallen. Kommer någon så ber du bara om ursäkt för stöket för du håller på att städa.

Brita gjorde det ofta - och jag erkänner att jag också tagit till knepet.

Kommentarer
Postat av: Percy Pettersson

Dammsugarknepet har jag använt mig av i många år. Inte bara i mitt hem utan också i mitt arbete, till min lilla chefs förskräckelse.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback