Stockholm nästa

Man hinner med bra bara man planerar ordentligt - nu har jag skrivit tidnignskrönikan och är resklar när flygtaxin kommer 06.20. Vi ska ha en regionalträff på riksdagen mellan oss tjänstemän och våra riksdagsledamöter från de sex nordligaste länen. Dalarna får ingå i vår region denna gång.

Arosenius tar stort utrymme i tidningarna. Det här ärendet är väl typexemplet för droppen som får glaset att rinna över. Som enskild händelse ingen grund för att kräva avgång - men sammantaget visar det på ett oacceptabelt mönster på bristande omdöme. Att som Arosenius i Expressen nästan be om ursäkt och plocka bort bilderna - för att sen i våra lokala media förringa och kalla det "Buspojkgrej" är bara ytterligare en detalj i mönstret.

Helen Doktare slutar aldrig förvåna. Är min bild helt fel - men har hon inte ifrågasatt Arosenius tidigare utifrån könsperspektivet. Nu kliver hon fram till försvar - den enda i sitt slag.

Håkan Lindgren, krögare i Luleå, drar tillbak sitt sprittillstånd för Färjan i Luleå. Time-out i avvaktan på hans överklagan. Snyggt jobbat - i det fallet - utan att jag har någon åsikt i sak och skuldfrågan. Så borde många politiker också handlat i liknande situationer - när det är och varit anklagade på olika sätt. För övrigt kan jag avslöja - i denna slutna krets att det är jag som lärt Håkan räkna (vid 5 års ålder sådär) på gamla ADDO-X, jag arbetade på hans fars revisionsfirma Så ni förstår att jag har ett eget intresse i att Håkan inte medverkat till det han anklagas för.

Nu drar jag till huvudstaden men återkomst i kväll.

Kommentarer
Postat av: Helen

Kära Strutz ...jag upphör aldrig att förvåna mig över okunnigheten bland etablerade politikerna som utser sig att äga kunskapen om könspespektivet och driver hetskampanjer mer med ormhjärnorna påkopplade utan att se till fakta...och till de mänskliga värdena...
Saken är den att man i svensk lag inte är dömd så länge det inte finns någon dom eller anmälan...att hetsa mot människor som inte är dömda är förkastligt...
....då måste man arbeta på att förändra lagen..
Det borde tex fp:s Anna Grönlund ägna sig åt i stället för att kasta ur sig en massa poplulistiskt svammel...
Extremfeminsterna utser sina hatobjekt utan nyanser. Vem det är varierar från tid till annan.
Bara det finns en man att hata.
Jag köper inte sådana förenklingar...
Okunnigheten om att det finns en viss mening med formuleringen "ställd utom allt rimligt tvivel." är uppenbar.
Att ta lagen i egna händer; är det ditt sätt att driva politik?
Världen är inte svart vit Strutz.
Tänk dig att drevet en dag dras igång mot dig på grund av ett envist som saknar juridisk grund?
Hur skulle det vara?
Hälsningar från Helen Doktare i Blåkulla under ett snötäcke där mina gäddhäng syns. Och min röda tåpnaglar...

2006-04-27 @ 16:45:30
Postat av: exetsex

Håkan Lindgren är en fifflare ut i fingerspetsarna

2007-11-03 @ 18:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback