"Blodfattig och tandlös"

"Blodfattig och tandlös" säger Utta Eriksson att jag är. Han är inte nådig i sin kritik enligt Norrbottens
Kuriren.

Min kritik visste tydligen var den tog. Men kritiken handlar om sakfrågan - inte om jävsfrågan.

I går kväll  ringde en reporter och la fram uppgifterna om att två av de som fick köpa campinganläggningen sitter i samma intresseförening där Utta är ordförande. Jag konstaterade bara att det var ett olyckligt sammanträffande eftersom det kommer att starta spekulationer. Jag var mycket noga med att betona att Utta ju långt ifrån varit ensam i den grupp som utvärderat anbuden.

Mitt intresse är att belysa att kommunledningen och den arbetsgrupp som skött frågan inte gett oss i oppositionen ett fullödigt beslutsunderlag. Så jag har inget intresse av en diskussion om vem som vänslas med vem i en styrelse.

Blodfattig och tandlös, ja den beskrivningen får man suga på ett tag.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Go Ylva Go

Postat av: Ylva Strutz

Tack Stefan. Du vet allt som inte dödar härdar.

2006-01-25 @ 16:32:30
URL: http://strutz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback