Äntligen seger!

Så fick jag äntligen vara med och vinna - med Portugal.  Och vilken rysare! Fast jag var nästan på väg att ändra mig. Spela med 10 mot nio utespelar och inte åstadkomma mer. Å andra sidan ångrade jag mig nästan också när jag såg hur ledsna de engelska spelarna var. Hur man än vänder sig har man rumpan bak!

Nåväl annars har det varit en fantastisk dag. På stan med folkpartibord - inget annat parti idag heller. Vi var många med i dag och då liksom triggar vi varann. Flygbladet om vården - med Els o Jens var utdelat första timmen. Sen gick vi vidare med den centrala valtidningen. Och så förstås ballonger - som är oemotståndlga för barn - och vilken förälder kan neka sitt barn en gratis ballong. Jo ett par faktiskt idag - då det skar i hjärtat att höra den lille grabben gråta högljutt. Vi skojade om att anmäla till sociala myndigheterna.

Och vår vän Österrikaren från Jokkmokk var nere med sitt dragspel. Han spelade i två timmar och underhöll oss och andra flanerande Luleåbor. Så Jens påpekade att det var läge att jag tog fram plånboken - gav honom en 50-lapp och han blev glad som ett barn. Inte för pengarna i sig utan för uppskattningen! Förra gången vi var ute rök en 50-lapp till tre ungdomar som spelade för oss. Ytterligare en grupp som säkert ska ha kassaapparat med sig om s-regeringen får bestämma!

Och så bjuden på mat i Bärigården igen - vi skickade hem far i förväg för att hjälpa Portugal. Så kvar vi fyra kvinnor i lite olika åldrar. Men alla var vi överens om att Svennis inte var något för oss. Märkligt att utåt sett oansenliga män kan vara så attraktiva för kvinnor - så har det varit genom tiderna och vi drog exempel för varann.

Det blev långt det här igen - trots att jag inte hittade annan nyhet på nättidningarna än att det var tekniska problem som förorsakade den lilla Kuriren idag.

Nu ska jag se fotboll igen - undra på att det inte blir något av med uteliv - när det är fotboll varje kväll. Och nu får jag ju problem. Brasilien i mitt hjärta - men vem ska de spela mot sen - Portugal? Det här går bara inte ihop.

Jag återkommer i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback