Det bästa i livet är gratis

Finns något så ljuvligt som en varm sommardag - med ljumma vindar som omfamnar den halvnakna (lite lönnfeta) kroppen. Kaffe i det gröna - grannen Carina som dyker upp bakom häcken och slår sig ner en stund. Alla samlade utom jag är odlare och vill dansa regndans. Det är på snudd att det blir bönhörda - men då blir det nog åska också och därom var alla inte överens om det önskvärda i det.

Själv springer jag nu ut och in allt efter som jag ser om det bildas skuggor vid garaget dvs om det är solbro eller inte som gäller. Ett och annat plagg hinner jag hänga upp. Och tvättmaskinen är i gång.

Och jag har bara ringt Thomas en gång - på morgonen då han var på väg upp till Pajala. Det är lite svårt för "sleven" Ylva att inte få vara i grytan - men jag höll mig från att ringa. Halv ett visste jag att det var folkpartiets tid på scenen. Och strax efter ett så ringde han. Allt hade gått väl och han hade mycket beröm att ösa Över Birgitta Spets från Kalix och det lokala kandidaterna Ulla Bergström, Mona Kumpula och kurt Nygård. Även en någorlunda objektiv person hade menat att folkpartiets upplägg och framförande hade varit bäst hitintills. Och då var det väl bara en riktig clown (som uppträdde direkt efter fp) och Nuder som återstod.

Dessvärre hade vi ju glömt att ändra vilka som skulle uppträda. Så i programmet stod det att det var Ylva Strutz och Anders Mansten. Många hade tydligen hört av sig till våra lokala företrädare och berättat att det var nyfikna på den omskrivna läkaren.

Men det visade sig att den som var mest saknad var Ylva Strutz. En kvinna hade kommit fram till Thomas och uttryckt sin besvikelse över att jag inte var där. Hon är en för mig okänd kusin - även om jag har mina aningar att det har anknytning till veckans tidigare kusinbesök - som skulle överraska. Men Thomas har ett brev med från henne. Ska bli intressant att få ta del av.

och eftersom jag ändå måste in och skicka beställningen av valsedlar så får jag hämta det i kväll. Med min nyfikenhet hade jag ju åkt enkomt ändå.

Om nu inte all telekommunikation är utslagen även på folkpartiexpedtiionen. Els ringde och berättade att hos henne hade det tydligen blivit ett allvarlig och långvarigt fel. Och jag sökte en annan väninna i går kväll och det var upptaget i timmar. Spännande tänkte jag - men eftersom det fortsatte att vara upptaget i dag så förstod jag att även hon var "utslagen" av åskan.

Nu ska jag åka och äta strömmingsflundror hos mor - innan jag gör ett ryck på expen. Kanske jag hinner hem till fotbollen - men finalen känns avslagen. Jag var mer angelägen att se gårdagens match. Fast jag ska hålla på Frankrike - eftersom de är nederlagstippade. Det finns vissa drag av sjävlplågare hos mig - börjar jag upptäcka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback