Ett lojalitet mindre

Ska jg se positivt så slapp jag en lojalitetskonflikt när Brasilien inte klarade av Franrike i går. Nu blir det definitivt inte Brasilien-Portugal. Brasilien var inte heller sitt gamla jag. men det är väl lite gammal nostalgi att inte kunna tänka ett VM slutspel utan Brailien i en huvudroll. Och ni jag var vakel hela matchen och faktiskt några timmar till. Så har jag legat så länge att det inte är nämnbart.

Brasiliens förlust har inte heller förorsakat några krigsrubriker i tidningarna - än i alla fall. Skottdrama i Täby toppar överallt - en galning som skjutit runt och skadat någon och som sen tagit sitt eget liv.

21 grader varmt och mycket sol - så ingen mer tid för skrivande på morgonen. Expressen gjorde ett tappert försök att ta bort glädjen över sommarvädret - Varning för solen idag - ozonskitet är tunnar än det någonsin varit. Tyvärr är det väl så att det är en nyhet som kommer och går allt efter bristen på utbud av andra nyheter. Lite över att ropa vargen kommer hela tiden - så med rätt eller fel så bortser jag i stort från varningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback