Hur stavas Haparanda?

Jag erkänner oförbehållsamt - jag är språkstalinist. Säkert långt ifrån felfri själv - men felstavningar bara stör mig så. Ikväll kunde jag läsa i Expressen: "racistisk natur". Jag bara svimmar - men å andra sidan hade jag världens underbaraste Gunnar som jobbade hos mig för många år sen. Hans hos oss då klassiska fråga var: "Ylva, hur stavar man till Haparanda? "Han blev professor han" så bry er inte om vad jag tycker.

En omtumlande dag idag - lottförsäljare Strutz infann sig strax före tio. Fick besked om senare start på grund av regn. Och det dåliga vädret gjorde att det var glest med besökare från början - så jag hann med rätt många lotter själv - och vann en hel del också faktiskt. En del återlämnade jag till lotteriet - har man som jag haft virkande, vävande och broderande fastrar gör dukar mer nytta i ett nytt lotteri.

Men så många fantastiska möten man hinner med under några timmar vid ett stånd på gågatan. Vilket påminner mig om en sann historia när min dåvarande arbetskamrat Margareta passerade Loet som då var plats för torghandel. Hon mötte Sten flanerande över Loet - han som vanligtvis sålde blommor. Varvid hon frågade: men Sten har du inget stånd idag? En tråd som han snabbt nappade på. Och påminde henne om varje gång hon passerade.

Det blev ingen utgång i kväll - men det var det andra tjejerna som backade ur först - men det var tur för mig - annars hade det blivit stressläge.

När jag anlände Sunderbyn vid halvåttatiden var desstuom föräldrarna på rymmen - misstänkte att kusin Kerstin tagit ut dem på "dåligheter" vilket besannades. Men det fanns mat lämnat som jag kunde ta del av.

Och inte en siffra politik har ni fått läsa i denna bloggsnutt - så nu är det nog dags att välkomna John Blund.

Tomorrow is another day, you see!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback