Kortare är kort

Godmorgon. Men kall. Endast plus 13. Det vill till att solen håller sig framme. Men om jag nu ska försöka ta fram det positiva så kanske det blir första gången jag får glädje av nya fp jackan.

Bo Ture är tillbaka i NK idag, Bucht i Haparana inviger lekplats och klipper band som den värsta kung. S-kvinnorna i Boden får vara glad att OAS-rörelsen besöker Boden igen - då gör de i alla fall en positiv sak och får mediautrymme för det. Och jakten blir en viktig valfråga - Stefan och Anna får ladda om nu!

Nättidningarna och vad som hänt i stora världen får ni ta reda på själv. Nu är det bråttom att komma i bilen för färd mot Överkalix. Träffade för övrigt Maria Salmgren som hastigast i går - hon skulle vara på Övertorneå marknad. Få se vilka poltiker jag möter i Överkalix.

Ni som vill diskutera sjukvård och som befinner er i Överkalix i morgon kan i alla fall diskutera vårdfrågor med Jens och Anders Mansten mellan 10-14 ca. Monter 18A vid Folkets Hus - där finns vi. För övrigt kommer troligen en landstingspolitiker fp till till Överkalix. Els Jakobsson på söndag eftermiddag.

Idag ska jag ha med Karin från Hertsön och ska jag hinna hämta henne nu så måste jag säga - på återhörand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback