Morgonkortis

Godmorgon vänner - här kommer en bekännelse - har försovit mit tjugo minuter på en redan snävt tilltagen tid. Orkar tydligen inte med uteliv - sjön suger!! Men det får bli en riktigt kortis här så ni vet att jag lever.

Folkpartiets dag i Almedalen hör jag på TV - gissa vilket ämne som är tema?

Ser att jag kallat Birgitta Wäppling för Birgitta "Wälling" i tidningskrönikan. - fingrarna lyder dåligt på morgonen. Birgitta svarar signaturen Larvig hyresgäst som kritiserat Luleåbo för att inte ta ned tillräckligt många häggar. Själv tycker jag det verkar ha varit rena motorsågsmassakern. Jag förstår att folk vill ha bort dem om det står nära hus och så - men det ser ut som om det varit hysteri runt ett ganska naturligt fenomen!

Och Maria Salmgren "gråter ut" i NSD - eller pratar ut om de moderata strider som pågått hela våren. Det är mäkligt faktiskt att det inte skrvits mer på nyhetsplats om detta tänker jag nu. Hoppas verkligen det är över nu - både för alliansens skulle och de inblandade. Sånt inte bara suger det rent utav tär. Fast det blev lite lustigt när annars pratglada moderater uttalar sig anonymt - för fridens skull. Påminner om gårddagens artiklar om gängbråket i Luleå där de använde samma taktik för att striderna inte skulle blossa upp igen.

Idag får alla Klas våra namnsdagshyllningar. Även ni med annorlunda stavning - man ska vara generös - ni behöver få fira ni också.

Resan mot Pajala startar i duschen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback