Nu har det klarnat

Nu har det klarnat att det är Norrbottens Kuriren som strular igen. Inga tidningar 05.45 - då drog jag till far och mor - där inte heller några tidningar anlänt. Statoil nästa - inga tidningar där heller. Men killen visste att berätta att Kuriren trycker på NSD igen pga av haveri.

Kuriren syns vara riktigt illa ute. Inte ens nättidningen fungerar. Vilket jag kan konstatera efter att ha tryckt på resetknappen. Vips så fungerade hela nätverket igen. Tack Hendrik!

Kvart över sju kom tidningsbudet hit till jobbet med NK + PT. Ut och jaga NSD - dock utan resultat.

Nu var det då inte mycket att tycka till om i tidningarna. Det enda politiska jag höjde ögonbrynen över var att Kent Ögren och Kristina Zakrisson varit i Karesuando på marknad.Och plötsligt som av en slump så här när valet närmar sig har de upptäckt att elräkningarna är höga. Så NU ska det verkligen se till att staten - via Vattenfall - pressar priserna.

Och Sjukvårdspartiet gör ett halvhjärtat försök att marknadsföra sig som riksdagsparti - detta i PT. Ett synnerligen tunt debattinlägg avslutas med den smått patetiska frågan: "Vi vill värna om människovärdet, är det värt Ditt stöd?"

Kommentarer
Postat av: Ylva Fröberg

Hej, jag googlade på Blombäck +släktforskning och fick bla upp den här bloggen. Jag är släkt med Blombäcks från Kalix/Piteå men det visste de int om förrän för två år sen. Har du nån anknytning till Blombäcks?

2007-07-09 @ 20:56:36
Postat av: Ylva Fröberg

Hej, jag googlade på Blombäck +släktforskning och fick bla upp den här bloggen. Jag är släkt med Blombäcks från Kalix/Piteå men det visste de int om förrän för två år sen. Har du nån anknytning till Blombäcks?

2007-07-09 @ 20:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback