Och regnet det bara öser ner!

Och regnet det bara öser ner! En försenad reaktion från naturen som såg mig cykla i går - inte ofta. Men en olämplig dag eftersom jag ska sälja lotter på marknaden för Astma och Allergiföreningen. Ett löfte jag gav i vintras vid deras årsmöte där jag sattt ordförande. Men det blir nog roligt i alla fall.

Och sossarnas sodom och gomorra politik fortsätter. Svenska Dagbladet avslöjar att en gäng ledande socialdemokrater under Annika Billströms ledning käkat middag för 30 000 kronor. Elva personer kunde jag räkna till - men då var det visst en som inte kom. Själv har jag aldrig haft lyckan att äta en middag á 3000 spänn. Hur de kan ha mage att hantera skattepengar på det sättet?

Och aporpå hur pengar hanteras så nämns en annan förskingring i dagens nättidning av Norrbottens kuriren. En fd kassör i en idrottsförening har lyckats sno 700 000. Kan ge ett straff mellan 6 till 6 års fängelse. Vilka pressetiska regler gör att Kuriren denna gång inte ens anger vilken klubb det gäller? jag tycker inte våra tidningar är riktigt logiska i sina ställningstaganden - det är min bild - men jag kan ha fel.

Flyktingdramat i Kiruna och dess efterspel får stort utrymme. Mig förefallet det som ytterligare ett flyktingärende där humanismen satts på avbytarbänken. Familjen har varit här i fyra år och har småbarn. Var det inte vid just sådana fall vi skulle ta in humanismen i matchen?

En lärare i Luleå har försökt göra något åt ordningsproblemen i skolan. En elev som ständigt kom försent nekades tillträde till lektionerna. Nu har Skolverket hävdat att detta får man minsann inte göra. Lärare och rektorer måste få utökad makt att ta itu med ordningsproblemen i skolan - det är inte kritik av Skolverket det behöver. Här måste regelverket ändras - absolut!

Hermine har namnsdag - och henne gratulerar vi om vi hittar någon. Ovanligt namn.

Nu ska jag hitta några lämpliga kläder till detta olämpliga väder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback