Vissa saker pratar man bara inte om

"Försover" mig nui varje morgon - men inser att det nog är klokt av gruppen - även utan förlängningar och straffsparkar blir ju klockan en bit över elva innan jag kommer till ro. Men dagen blir odryg när det degas på morgonen.

Igår lärde jag mig för övrigt ett nytt ord. Av Folke, sambo till min faster. "Ronna" vilket betyder att det är fuktigt i gräset på morgonen - fast inte riktigt dagg. Något Östgötsk uttryck eller möjligen från Johan Pehrsons Örebro. De visste inte säkert.

Stora lokala nyheten är att det gängbråk som härjat i Luleå med skottlossningar och knivskärningar nu sägs vara slut. De har slutit fred. Det lät nästan för bra och seriöst i artikeln - men bara hoppas det är sant i alla fall. Och allt började med ett svartsjukedrama.

På den politiska fronten inte särskilt mycket nytt. Ögren väcker förvåning hos den arbetsgrupp i Kiruna som jobbar med att utveckla sjukhuset. De har ännu inte delgett landstingsledningen något - men Ögren pekar ändå med hela handen.

Och ledarsidan i NSD utropar "Illa rimmat valfläsk" men säger i nästa andetag att Nuder och regeringen nog kommer med något som matchar detta valfläsk. Det vill säga fastighetsskatten.

I NSD får vi även lära oss hur vi slappnar av på semestern. Anna Ascarate beskriver sin resa med detta. Själv är hon nu i Alemadalen på semester för att studera politikernas sociala koder i form av kläder, umgänge med mera. För att ha med sig i sitt jobb!!!

Själv funderar jag på att stänga in mig idag. För i Norrbottens Kurirens horoskop - som är största sanning- sägs att jag måste utrusta mig med tålamod för någon tycks vilja försöka bli av med mig.

Vad är det jag inte pratar om? För närvarande vikt och motion. Inte ett gram ned och inte en meter spring på väldigt länge. Inte ens den nya cykeln har jag cyklat hem till Sunderbyn.

Nu måste det vara fördig "degat" - livet väntar där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback