Styrelsemöte, barnbarn och bredband

17 timmar sen sist. Avslutade veckan med länsförbundets styrelse klockan 17.00 i går. Fyra ledamöter med per telefon och 7 på plats. Fungerade, med undantag av lite knastrig ledning ett tag, alldeles utmärkt.

Fick barnbarnet Lisa med hem - därav inget bloggande i går kväll.

Och på morgonen har jag haft sovmorgon till tjugo i sju. Sov och sov, har dragit mig i alla fall.

Sen har jag skrivit tidningskrönika och vad jag minns av den var det inget som fick blodet att dra runt fortare precis - i så fall borde jag komm ihåg det.

Skulle möjligen vara att man ler i mjugg åt ledaren i Norrbottens Kuriren. Ledaren tycker det är förfärligt att vi gjort upp med sossarna om buggning. Tänk att bli angripen från höger i buggningsfrågan. Inom folkpartiet tycker vi olika i buggningsfrågan - en majoritet förordar dock detta i flera landsmötsbeslut. Det är lite svårt att tro att riksdagsgruppen skulle bli så särskilt populär på nästa landsmöte och man inte tog chansen nu och röstade för förslaget.

Men jag tror att hur vi än vrider oss så kommer vi få däng på högerns ledarsidor. När vi röstar med sossarna får vi däng - när jag Leijonborg lägger sig platt och föreslår gemensam borgerlig valsedel (vilket gud förbjude) får vi också däng. Vi är för starka som parti och stör därför moderatstrategin.

Morgonen har annars varit lite teknikstrulig. När krönikan var färdigskriven upptäckte jag att näter inte funkade. Fel på kabel TV vilket innebar 0 TV kanaler också.

Tack - men nu är kanalerna tillbaka och vi njuter av Bolibompa

Sen ska vi njuta av badhuset, fika och mys innan återfärden till Västbacken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback