Veckans tredje årsmöte

Nu stundar strax veckans tredje årsmöte. Nu är jag snart uppe i Stefan Tornbergs klass. Ikväll handlar det dock inte om något folkpartiårsmöte utan årsmöte med Bostadsrättsföreningen Tigern där vi har vår lokal. Där innehar jag det hedersamma uppdraget som revisor. Har tidigare prövat på både ordförande, kassör och ledamot i styrelsen.

Under min tid som kassör fanns det lägenhetsinnehavare som varit med och bildat föreningen i slutet av 40-talet. Två gamla damer, Fru Åström och Aina Fredriksson, var så orolig när jag blev kassör. Jag skulle väl införa såna där nymodigheter som att betala hyran på posten. Vilket jag också gjorde - med undantag för de två gamla damerna som fick fortsätta komma med sitt pengakuvert och sin hyresbok.

I kväll är årsmötet i vår lokal. Den gemensamma lokalen Tigerburen är under reparation och hann inte bli färdig.

Hoppas att det inte ska bli så sent - så kanske jag hinner en sammanfattning av dagen lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback