Så simpelt!

Här har jag gått och varit dålig i tre dagar - ont i knä - idrottskada - feber. Och så har jag nu varit på Stadsvikens jourcentral och vad hade jag: en lätt urinvägsinfektion är orsaken till febern. Det var simpelt - jag trodde åtminstonde det skulle vara någon menisk att operera eller så. Nä sånt ska jag inte skämta om.

För mycket svettblöta träningskläder och nedkylning kan vara en teori. I alla fall har jag inte haft några besvär..

En fantastisk läkare - Ulf Ohlsson  inte undra på att Jens pappas fastrar Nancy och Maybritt skryter över honom.

Förresten var hela jourcentralen en riktigt positiv överraskning.  Det är långt ifrån 70-talets mottagningar där jag satt med Jens och öroninflammation - och väntade - och väntade. Smidigt och lugnt tog det nästan inte mer än två timmar från de jag for till det jag var hemma igen. Och ändå var det rimligen så att pojken vars gäddrag fastnat i handen och andra barn var högre prioriterade än jag - förhoppningsvis.

I alla fall är jag nu försedd med två pencillintabletter och får hämta resten på apoteket i morgon. Himla tur att jag gjort bort både alliansfesten och festen i fredags. För nu blir det alkoholfritt under 14-dagars (?) kuren.

Tack alla ni som hört av er med omtanke och goda råd. I morgon är jag fit for fight igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback