Samla gympadojor!

Var ju inbjuden av Luleå & co i morse. En träff med rubriken Kafferep och skosnören - ungefär så. Det visade sig vara en ung man - Lars Wikström - vars passion är att samla gympadojor. Förstås lite hädiskt uttryckt för skor som ibland kostar flera tusen kronor. I alla fall stod han där och hyllade gympadojan som funnit i 97 år. Och som nu tydligen i den globaliserade världen är samlarobjekt. Den här killen hade tydligen en skobutik på Kungsgatan 16 - något som jag missat. Han erkände dock utan omsvep att hans skor nog inte var de fotriktigaste. På en fråga så underkände han även Foppatoffeln.

Själv har jag gjort det - delvis i alla fall. Någon kilometer simning blev det inte. Efter tvåhundrameter smånöp det betänkligt i något som jag tror är små ryggmuskler. Och plötsligt kom jag ihåg träningsvärken förra gången jag körde igång. Så jag bestämde mig för 500 meter - som dock blev 600 på grund av att huvudräkningen inte funkade riktigt. Något irriterad över en vuxen man som trodde han behärskade crawl. Men inte gör man väl det om man lyckas stänka ner folk på en yta motsvarande 2/3 delar av bassängen?


Väl hemkommen får jag bekräftat att förändringarna avseende sjukförsäkringssystemet och socialförsäkringsnämnderna har sossen Anna Hedborg som mamma. Den något darrig ministern Husmark-Persson hoppas på en bred uppgörelse som kan hålla över valen. Men sossarnas vice ordförande i socialförsäkringsutskottet - har aldrig sett karln förr och kommer inte ihåg vad han heter - men han hade smilgropar i hela ansiktet - var minsann SÅ förnärmad över de förändringar som den borgerliga regeringen genomfört så dom ville nog inte leka tillsammans. Huja!! Vuxna människor??


Nu ska jag strecha mina stackars småmuskler och sen sova. I morgon bitti kan det hända att bloggen dröjer - om nu inte något får adrenalinet att rinna över. Jag ska nämligen åka tidigt till Kalix och reka. Vi ska ju ha konferens där på lördag - och det ska centern och miljöpartiet också. Tänkte ordna så vi kan ligga on-line med åtminstone centern - som har ett spännande val om gruppledare i landstinget på agendan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback