Milde moses!

Jag har glömt tid och rum - till och med att skriva här - idag för att istället följa miljöpartiets spännande kamp mot tiondelarna. Till slut hamnade de på rätt sida - från deras sida sett - spärren till landstinget. Två mandat på valkvällen blev noll för att åter idag bli två.

Sluträkningen gav som sagt miljöpartiet två mandat - ett från centern och ett från sossarna. På valnatten hade de ett från sossarna och ett från sjukvårdspartiet - det var ju onödigt att det nu drabbade centern.

Och stort Grattis till Anders som enligt Nord-Nytt är landstingets krysskung i hela landet? I länet har han knockat alla våra kandidater i de olika valkretsarna utom i Luleå. Fast Erik i Piteå, Anne i Kiruna och Sven-Olov i Boden fick väl ganska bra med personröster ändå! Åtminstone Sven-Olov och Anne är ju helt nya detta val.

Kd:arna surrade idag om att de tappat ett mandat i landstinget men vad jag kan se hade de tre på valnatten och tre nu i sluträkningen. Jag kan nu i efterhand fundera om de blandade kommun och landsting

Ska bli spännande att se vem kd ska ha som gruppledare. De har tagit ett mandat i vardera tre valkretsar och har ganska jämt resultat. Har fått för mig att Lars kanske vill lägga av - men det kanske bara något som jag fått för mig. Min favorit kd:are - Birgit Stöckel - har gått alldeles otroligt bra - klarade till och med Erika Josbrant som ju toppat bra både i kommun- och riksdagsvalet.

Hade planeringssamtal för mammas hemgång från sjukhuset klockan 11 idag. En biståndshandläggare - Gunilla - vars två trevliga systrar jag känner. Och så var min Gisela, sjuksköterska, med och en vad hon nu kan kallas - i alla fall en som var himla bra på hjälpmedel och sånt.

Riktigt perfekt har det varit runt sjukhusvården och hemgången. Till och med så var distriktssköterskan och hälsade på pappa igår för hon hade sett på "skärmen" att mamma var inlagd. YES så bra!

Eftermiddagen har ägnats åt sammanträde med Luleå Kommunföretag AB - ganska harmlöst. Sen hade vi hemliga gruppledaröverläggningar.

Därefter till en skola för att få information om ett intraprenadprojekt som verkar gå i stå. Faktiskt inte den politi(s)ka ledningen som bromsar utan tydligen lite mellanchefer som ser sin position hotad!

Telefonen ringde just när jag kom till den träffen - måste trycka bort samtalet. Men Maria som minuten efter svarade och det var blodhunden från Nord Nytt som skulle slicka i sig vad vi kommit överens om på gruppledarträffen. Sorry - nada!

Och resten av kvällen bara försvann. Var tvungen skicka kusin Kerstin ned och kolla far. Telefonen hade varit upptagen sen femtiden enligt mor som ringde från lasarettet. Givetvis var det bara en avlagd lur - men man vet aldrig om ens föräldrar stupat utför någon bro eller trapp.

Nu blir det lite TV och sen John Blund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback