Åter till "modershuset".

Tänk att egentligen inte göra någonting en hel helg - och ändå vara riktigt slutkörd. Så, härligt, så intensivt att träffa så många pvartvänner. 700-800 sägs det ha varit.

I alla fall tillräckligt många för att på söndag em när jag rusade mot bussen träffa på Birgitta Rydberg - ytterligare en som jag såg först då.

Mycket kramar och "återföreningar". Är ett tag sen jag själv var med. Har "avstått" så andra fått åka och bli inspirerade. Och efter att ha hört omdömena från de våra som inte varit med tidigare så lovar jag på stående fot att inte aspirera på att få åka nästa gång - under förutsättning att vi satsar på de som aldrig fått vara.

Även om gamlingar som jag också kan känna att inspirationen återvänder - det blir som ett idelologiskt reningsbad att höra våra duktiga företrädare tillsammans beta av hela det politiska fältet.

Helt plötsligt blir det bara så glasklart varför jag valt folkpartiet.

Synd bara att jag missade att ta ett foto av Nyamko. Ett signerat sånt skulle inte varit dumt till min mamma som är enormt stor beundrare av henne.

I morgon hoppas jag att våra lokalblad kan få mitt adrenalin att rusa runt lite lagomt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback