Sommarbiennalen

Nu kör jag förmiddagen med ett inlägg fär varje nämnvärt ärende - kanske det blir mest lättläst/skummat på det viset.

Allt nog - sommarbiennalen som hör ihop med vinterbiennalen. Har varit i gång i 20 år de senaste 5 åren med EU-pengar.

Alltid abrupt när avsaknaden av EU pengar ovillkorligen kommer. Uppenbart har insikten om vad detta inte skulle innebära inte varit riktigt klar. Har man planerat i 20 år så var det väl naturligt att fortsätta. Men hoppsan det saknades 1 mille?


För vår del - på vårat Månadsmöte - hade det passerat nålsögat men kd väckte frågan vad vi egentligen fick för pengarna. I publik underhållning för Luleåborna och vilken genljud det gav om Luleå i Sverige och världen.


Därför fick vi idag på morgonen en rejäl genomgång av Ricky  Sandberg och Dan Lestander. Och både jag och Thomas konstaterade att det fanns många infallsvinklar på nyttan av projektet. Onekligen!

För min del är jag efter morgonens genomgång beredd att anse att vi fått svar på vårt återremissyrkande och att ärendet kan bifallas.

Men det finns fortsatt skäl att vara kritisk till att ansökan inte kommit tidigare.


Tycker nog också att de framöver borde kunna få fler och potentare sponsorer och på det sättet minska kommunens insats av skattemedel. Låt säga till hälften som ett första steg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback