Tjejernas kväll!

Grattis Ida-Theres! Fantastiskt att ta EM-guld. Fast det känns som om Ida-Theres fick mer uppmärksamhet i samband med bråket inom förbundet än för att hon faktiskt tar GULD!

Men lite så är det nog med tjej/damidrott - inte haussas det på samma sätt som när pojkar/grabbar presterar. Fortfarande tycker jag mig se att det är SÅ. Men vad jag tycker är ju inte evidens baserat förstås. Bara maggropen och 59 års erfarenhet.

Men ikväll har jag i alla fall varit på det mest ojämställda sammanträdet någonsin. Verkställande utskottet i länsförbundet - tre förtroendevaldakvinnor i sina bästa år - och så jag.

Så synd att jag inte dokumenterade denna historiska händelse!


Nu ska jag vila en hel lång natt. Har en strapatsrik morgon framför mig. Ska föra en 31 årig dam till "skobyte". Fars gamla "veteranbil" som ska ha däckbyte. Så ser ni en grön Volvo 245 någonstans på vägen från Sunderbyn till Luleå stående vid vägkanten - så kom till min undsättning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback