Hånad

Har sovit till halvtio idag. Det var behövligt efter en supertrevlig kväll på kalaset.

Men gissa hur det kändes efter att ha bläddrat ett par sidor i Kuriren och mötas av annonsen: Ta nattbussen från Luleåkalaset".

Förvisso länstrafiken men nattbuss som nattbus. Och platserna i dom var hårdvaluta. Försökte med 02.10 som kom vid halvtre - men då var det kö som kunde fyllt 3 bussar - likaledes med 03.10.

Och de taxibolag som överhuvudtaget svarade meddelade käckt att de inte tog några beställningar från centrala stan.

Då dök hon upp - tjejen som lyckats beställa en taxi - och som gärna delade den med någon. Och vet ni vad hon skulle till Sunderbyn.

Så 04.10 cirkus kunde jag äntligen "nanna på pudan".

Läsandes tidningarna inser jag att vi bara hann med en bråkdel av kalaset - så det var nog tur med tvådagars pass.

Men då blir det nog egen bil  - så ring om ni behöver skjuts hem!

Försökte faktiskt blogga då vid fyratiden - men det funkade inte med fotona så jag gav upp. Nu ska jag göra ett nytt försök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback