Läs och sovkväll

Mycket medveten sovkväll i går, Hela atmosfären viskade sova redan vid 17-tiden. Det där gråblöta, lite varma som bara får ögonen att sluta sig när man tittar.

Här gällde det ju också att vila upp sig inför helgens kalas!

Så jag gjorde så - la mig och vila. Men blev i vanlig ordning väckt av telefonen (jodå - den har en avslagningsknapp - men den är bara till för de som inte är lika nyfikna som jag), Det var Jens som ringde och berättade om en medborgarens problem med utomlänsvård.

Själv körde han bil och husvagn på väg norrut - och lyssnade på Stieg Larssons bok vars namn jag naturligtvis glömt. "Män som hatar kvinnor" hette väl den som jag gav Jens till julklapp? I vanligt storformat - han som skriker efter pocket och ännu hellre talböcker.

Och de inspirerade mig till att sortera upp lite böcker för kommande läskvällar!

Morgonen då - jo 15 plus men fortfarande lite regn. Hela min kropp dock stelare än vanligt - här saknas det minsann inte muskler att ha ont i! Jag kommer på måndag, Jan.-Erik - så här kan vi inte ha det!!

Och idag blir det bara halvdags insats i jobb och förtroendeuppdrag. Har ett annat viktigare förtroendeuppdrag - för Nancy fyller 80 år.

46461-478

Grattis Nancy - till höger - och spana efter gubben till väsnter på är gratulationerna på gång. Och fel datum på kortet är det - det här är fotat på examensdagen i början av juni.

Spännande ska det bli att se det nya konstverket i "prixkorsningen" som jag kallar den. Jag tycker faktiskt det är snygg och lite småläcker men intrycket i går när den var under uppsättning var att den var helt överdimensionerad.

Kändes som ett rått uttryck för "här slutar allmän väg". Förutom fotbollen fick jag faktiskt också associationer till konstverket "muren" på gågatan.

Säg inte att konst inte väcker känslor och tankar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback