Roligt, tänkvärt och gnälligt.

Ibland tappar man lusten. Bara pushar in saker som jag glömt under dagen och vill skriva om - länka till.
Rolig insändare av Inge Carlsson i Kurien som tycker att medarbetarna där ska kolla takhöjden (den mentala) i nya Mediahuset- Och som tycker att varannan bokstav i Mediahuset borde vara blå!

Men inte hittar jag något att länka till. Gårdagens insändare. Och en insändare "presumtiv fuskare" finns under nyheter.

Inte heller svaret till Sten Fors, Hyresgästföreningen. finns länkbar. Sten Fors hade farit ut med felaktiga höga avgifter för bredband och kabeltv för att rättfärdiga nya avtalet med Lulebo. Men undrande hyresgäst har förstås helt rätt - hur mycket man än säger att det inte läggs på hyran så blir det ju så i alla fall. För det är inte gratis att gräva ned bredband vare sig för Lulebo eller Energiverket. Tänkvärt!

Men bättre ordning på NSD. En nyhetsartikel som jag tycker är rent
gnällig. Får man flytten betald är det väl bra? Och flyttbidraget - även kallat gardinbidraget - försvann redan 2004.

Tänka sig att det var såna försämringar på den tiden vi hade en sosseregering?

På sistone har jag inte hunnit med att kommentera kommentarerna - inte alla i alla fall. Men läser dem gör jag i alla fall.

Jag säger bara Puh - tack för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback