En "katt" bland nötterna

Man brukar ju prata om ett katt bland hermelinerna. Men nu har jag hittat en bland nötterna. Köpte en påse blandnötter plus förstås lite lösvikt av valnötterna. Det goda oskalbara paranötterna är ju borta för länge sen. Men nu har det kommit en ny variant. Avlång hasselnöt ser den ut som men inkråmet påminner om valnöten. Fast i smak gammal valnöt.

Ja annars har dagen flutit i lugnets tecken. Efter morgonens utryckning till mor och far mosade jag på här hemma till tolvtiden - då återvände jag och  drack 12 kaffe.

Sen blev det lite sociala besök ut i staden

Det enda som irriterat mig idag är att den "fixade" telefonen som jag hämtade i fredags idag visade sig än fnattigare.

Så några foton från besöket hos Zumreta och Nejra blev det inte.

Har hunnit med några julsamtal sen eftermiddag idag - men många "tänkta" återstår.

Granen är klädd - och fotad - men törs inte föra över bilderna för då slår telefonen av - och ... (tre bokstäver) vet om den går igång igen?

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Denna Ylva har julstädat och fint till slut.
Pyntat överallt och jul i hjärtat.
Innan jag börjar dona med köttbullar,Jansson och
skinka vill jag önska dig Ylva med familj en riktigt fin Jul men passa på att även önska er andra som läser det samma.
Massor av ljus, kärlek
och värme...God Jul! :O)

2007-12-23 @ 21:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback