Endast Ylva är vaken?

Nu är det ju nästan lunch - men när jag drog iväg till mor och far klockan 7 då sov hela Sunderbyn fortarande. En och annan var förstås upp - men byn som helhet sov.

Det gjorde däremot inte mor och far. Köket verkade lite trångt för två personer som skulle göra en röd respektive en gul sallad. Med viss diplomati lyckades jag hålla kvar julefriden.

Inga nyheter är också nyheter - och oftast goda. Vi tror så!!

Jag kan hålla med Alf Svensson i det som kallas
"kritik" mot regeringens politik. Det är ju så att generella åtgärder som har en positiv mening kan slå fel om inte sunda förnuftet får råda. Det handlar ju mycket om tillämpningen - vi har ju sett exemepel på folk som skulle skickas 140 mil bort för att prova på ett deltidsjobb - sånt är ju inte klokt.


Annars blev skinkan klar i går kväll - och skinkrulladerna ligger i sin folieform färdiga att transporteras till Västbacken. Vilket torde bli idag.


Nu ska jag göra en snabbvariant av Jansson som jag lärde mig på TV häromkvällen. Törs försöka trots risk att den inte blir bra - hos oss är Jansson mer ett måste för traditionen och ögats skull. Det brukar bli små skedar ur den pytsen.


Kommentarer
Postat av: Lars

God Jul och Gott Nytt År Ylva!!
Redan på 80-talet pratade jag om moderat "huvudet i väggen politik" dvs besegra motståndet genom att ta sats och spring med huvudet i väggen, går det inte första gången så ta sats igen.Okänsligheten går igen i nuvarande moderatpolitik, det finns inga nyanser som vanligt.
Ta hand om Dig och sköt om Dig!
Lars

2007-12-23 @ 13:10:20
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Jag har saknat allt det som vi inom folkpartiet ansett som heligt och som gjorde att jag blev medlem nämligen social liberalismen. Även om moderaterna är största borgerliga parti så behöver inte våran parti ledning lägga sig platt inför detta faktum. Det gäller att ställa krav om de ska ha vårat stöd jag känner mej som an främling inför den politik som nu alliansen för utom när det gäller skolan men den har ju vårat parti hand om. Fortsätter man i samma spår som man slagit in på så är det uteslutet att vi får fortsätta att regera efter valet 2010 eller är det inte de vi ska eftersträva?

2007-12-23 @ 13:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback