Fixar-Ylva fixade det

Glömde ju säga att jag fixade garagelampan i morse + mat till pippifåglarna.

Fast sen fixade jag inte att ta mig från bilen och in på expen. Hur glashalt som helst. Eva i huset erbjöd mig sin arm - hon hade broddar - men jag avböjde. Eva är liten och späd och det vore ju taskigt om jag drog om kull henne också.

Så jag snodde Stefans parkering närmast dörren. Hans kusin har ockuperat min parkering err par gånger - till Stefans stora förtvivlan. Så jag kände att jag hade lite att fordra. Och Stefan hann inte dyka upp hemma heller.

En liten
gullig historia hittade jag i Expressen - men det hade väl kunnat bjuda på lite bilder också - där vi fick se Malin kyssa tomten. Ja, alla knep är bra utom de dåliga.


Mina gulliga små blå piller fanns inte på stadsvikens apotek.  Ej heller i staden, mjölkudden eller Sunderbysjukhus. Örnäset hade en förpackning som de ringde och reserverade för mig.

Där var om möjligt än halkigare - men roligt ändå för jag träffade Siri som jobbar där. Och fick höra henne prata finska med en kund. Har inte tänkt på att hon kan det - men född i närheten av Övertorneå så är väl det rätt naturligt.


Nu har jag inmundigat standardlunchen med lättfil, hallon, flingor och flatrökt skinka - den vindelrökta varianten som är bäst.

Sen måste jag ändå skriva det jag tänkte i morse. Lite synd om Chrunak som hade en föreläsning om etik inplanerad - före det hände. Och TV filnade trots att han bett dem avstå. Jag menar visst får man stå sitt kast - men medmänskligt tyckte jag synd om honom. Det lär väl repriseras på samma sätt som kommunalrådet Petersens hyllning av Obol-Bosse. "Formidabel satsning..." eller hur det nu var.

Och när jag nu ändå är ut på "isen" kan jag väl konstatera att Mårten ifrågasätter Yvonne Stålnnackes engagemang i Luleå hockeys styrelse. Kan undra om han sagt något till henne?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback