Pep iväg!

Så pep den här dagen iväg också - otroligt fort. Vi träffade NSD utanför byabutiken halvtio och det gav följande resultat. Min barndomkompis Christina var med också även om hon inte syns på den här bilden.

Hon är för övrigt ordförande för Skurholmens socialdemokratiska kvinnoförening - men bor i Sunderbyn. Lite udnerligt som Elisabeth från NSD uttryckte det. Men det finns visst numera bara 4 kvinnoklubbar i stan - som innehåller folk som bor lite här och där.

Kanske dags bör namnbyten - till blomnamn kanske. Vad sägs om Socialdemokratiska kvinnoklubben Blåklinten?

Efter "affären" hann jag med både Kvartersakuten och kommunhuset. Sen en dryg timme på jobbet. Och så en lång lunch med vännen Rolf. På Ormberget där jag tilltalades som pensionären av restaurangägare Åberg fd kommufullmäktigeledamot för moderaterna. Och före detta man till en kompis till mig.

Nu är jag tillbaka i selen - och har hunnit ha besök av Lisa Edfast - som hämtade 300 flygblad för utdelning på Bergnäsets villaområde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback