En bula i vägen skiljde

Det var ett riktigt samstämt arbets- och personalutskott idag. När jag tänker efter undrar jag om det var mer än bulan i vägen som skiljde? Moderaterna ville bifall ena att-satsen i ett medborgarförslag om Likskärsvägen i Bensbyn. 30 kilometersväg men moderaterna ville ha mindre frihet och mindre personligt ansvar. Ett lite oväntat förslag från moderaterna. Men jag säger inte att det är omotiverat.

Dock måste jag erkänna att jag inte riktigt kunde framkalla den lokala bilden av vägsträckan. Så själv måste jag rådfråga min expertis på plats - så jag yrkade inget i apu utan får i så fall återkomma till kommunstyrelsen.

En spartansk lunch i form av Spagetti Bolognese - viktväktarvarianten.

Bara så att det är sagt så jag får kraven på mig. Har ambitionen med mig - det vill säga badkläderna iryggsäcken. Det är ovanligt lugnt med kvällsmöten - så det gäller att nyttja de kvällarna - jag vet av erfarenhet att det blir andra tider. Och med en blick i almanackan framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback