Oj, vad sugen jag blev!

På lakasoppa - NSD:s artikel (och Kuriren för den delen också men där hittade jag inget på nättidningen). Om jag nu sänder ut denna efterlysning: var kan jag köpa en härlig lake eller två?

Min pappa är en baddare på att göra god lakasoppa - en av mina absoluta favoriträtter. Med mjök som stomme - och så lök - mycket lök och någon lite morotsbit. Kryddor förstås men sen räcker det. Och så ljummet lakkött att äta på tunnbröd - helst hembakt förstås - med riktigt smör på. Mums - bara mums. Fast flår och rensar laken gör jag inte!!

Sign Sture i Norrbottens Kuriren har en insändare där han inte tror att David Svenn är socialdemokrat. Ni vet David som hade ett inlägg om att LAS är ett otyg. Det kommer mera - vänta bara när alla sossar som mentalt svimmade vaknar till liv! Anundby har fö en artikel i NSD också - den tidning de rättrogna läser.

Mycket publicitet fick MUF av Styrman. Dock tillfördes det inte något nytt för oss som är lite nyfiken att veta mer om hur det kunnat gå så snett. Annars har jag läst Jonas Grafströms blogg - det är så att jag avundas moderaterna och särskilt ung moderaterna. Tänk vad enkelt allt är i deras värld - där alla är kreativa och klarar sig utan andra - utan varandra!

Länkningen gjorde jag innan jag såg att jag fått äran att bli en länk på Jonas sida. Jag måste titta över mina egna länkar - jag har länkat flera men inser att jag glömt att publicera - så några nya har inte tillförts. Bland annat Berndt Tibergs blogg som är en av de bättre - dit törs jag aldrig gå in om jag har ont om tid!

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Vad märkligt Anne-Marie Lindgren skriver på ledarsidan i dagens NSD.Att klyftorna ökar.Att en färsk rapport från SCB visar att löneskillnaderna mellan män och kvinnor ökat.Att andelen barn i fattiga hushåll ökat.Sedan i nästa andetag skriver hon att det minsann beror på moderaternas sk.jobbpolitik!Hur har moderaterna hunnit med att på så få månader sedan valet skapa såna klyftor med såna oerhörda konsekvenser?!Jag tycker det är fel att försöka skrämma någon för högerspöket.Alla bör ha rätten att basera sin uppfattning på fakta och inte skrämselpropaganda.Jag personligen hoppas i alla fall att vår nytillsatta regering kan arbeta på ett positivt sätt med att minska klyftorna.Dom ödar i alla fall inte sin energi på att försöka skrämmas och hata någon eller något.I övrigt tycker jag att dagens puss och kram får gå till just Ann-Marie Lindgren för att hon tar upp denna nog så viktiga fråga!

2007-02-26 @ 11:49:46
Postat av: Ylva Strutz

Och inget napp med laken? Fast jag går egentligen bara in här och skriver för att jag inte kommer in med inlägg. Ska bara meddela att jag sluppit ut från fullmäktige. Skulle egentligen ha chansat på att komma in på Agneta Ersson Erikssons föreläsning i kväll. Men rygg och axlar säger att jag måste simma istället om jag ska orka med resten av veckan. Hoppas tåget med Agneta går någon fler gång. Kan ju föresten köpa boken också.

Postat av: Ylva Mjärdell

Vad du är duktig och flitig med så mycket.Du är en riktig krutgumma.Kram!

2007-02-26 @ 21:24:17
Postat av: Ylva

Mej oj så hemskt. Jag kommer inte in för att skriva idag heller.

jag gör ett försök när jag kommer till jobbet. Annars ska jag vara sportlovsledig ett antal timmar idag. Från 10 och så är jag till bak vid 16-tiden.

2007-02-27 @ 06:20:16
Postat av: Ylva

Missing string - saknar lina, uppkopling eller nåt. Så står det när jag försöker gå in och skriva inlägg. Överallt!

Vad är detta, webbmaster Roland?

2007-02-27 @ 06:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback