Första polisstyrelsen!

Så har jag avverkat min första polisstyrelse. Mest folk utifrån länet. Och alla ledamöter var inte på plats - vi var 11 av 13 på plats inklusive mig som är ersättare.

Som i alla dessa statliga myndigheter har de inte alls samma kultur när det gäller ersättare som vi har i den kommunala sfären. Det stämplas tydligt "ersättare för kännedom". Och mycket riktigt kom sekreteraren fram till mig före sammanträdet med arvodeslappen i näven. Det är alltid vädligt viktigt med arvodeslappar i dylika församlingar. Vi har ju inte kallat dig - men eftersom alla ledamöter inte kommit får du tjänstgöra. Och man tackar!! Och vilket arvode sen. Jag tror ju fortfarande inte att det är sant förrän jag sett det - hoppas nästan att jag hörde fel - 1450 kronor plus event. ersättning för förlorad arbetsförtjänst - per sammanträde.

Jag hoppas bara att det inte har något i sitt reglemente att ersättare inte får närvara - för jag har tänkt vara med alla gånger jag kan. Hur ska jag annars kunna tjänstgöra när det behövs? Och får jag nu 1 450 för detta sammanträde så kan det räcka som inläsningsarvode för många sammanträden framöver.

Lars-Gunnar Holmqvist, tidigare moderat vice ordförande, var inte med. Det ryktas om att han är sur för att han puttats som vice. Det är då himla tur för oss att det är moderaternas eget departement med Beatrice Ask som skött utnämningarna.

Så kan ni gissa vad förkortningen LFP betyder. Polisvärlden är förkortningarnas mästare - liksom räddningstjänsten! Och militären förstås.

Kommentarer
Postat av: Berndt

LFP?- LIberala folkpartiet? Lite folkpartister? Liberala folkpolisen? Länets Fartpolis? Lite fräck porr?

I det militära hade vi en TGACY. Vad tror du det var?

Postat av: en-som-läser-dagligen

LFP - luleås flitiga poliser? luffare från pajala? väntar med spänning på svaret.

2007-01-24 @ 19:43:26
Postat av: Ylva Mjärdell

Luleås finaste polis?Luleås fullaste polis?Luleås fulaste polis?Luleås fallna polis?Luleås feta polis?Förresten poliser gör ett viktigt och ofta otacksamt arbete.Alla eventuella poliser som läser,stor kram och tack för att ni finns! :O)

2007-01-24 @ 20:17:31
Postat av: Berndt

Nåt pris om man gör en hit?
Lagen om fylleriputeljer
Lagen om FelParkeringsrekord
Lagen om Flygande Polisomhändertaganden


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback