Längtar efter Lotta Gröning?

Fick vårens program från Kvinnobiblioteket häromdagen. Lotta Gröning ska medverka på Kvinnodagen den 8 mars. Kom på mig att känna en viss saknad efter henne som ledarskribent. Förhållandevis tycker jag NSD:s ledare nu för tiden kan förbigås med en gäspning. Det var bättre ( och nyttigare) förr då adrenalinet fick rusa runt var och varannan morgon.

Kvinnobibliotekets program för våren:

Söndag 11 februari kl. 16.15

Tibet - rapport från snöns land
Margit Schiött,
skådespelare & scenograf

Söndag 25 februari kl. 16.15

Guds sändebud i Mongoliet - en kvinnas kall för hundra år sedan
Anita Öborg, berättar om en resa till höst i sin fasters fotspår.

Torsdag 8 mars kl. 19.00
Att bara vara kvinna - om Alva Myrdal och jämställdheten
Lotta Gröning,
journalist & författare
Fira Kvinnodagen festligt med levande ljus och bubblande förtäring!

Söndag 25 mars kl. 16.15
Tre vägar
- från Norrfjärden till Afrika
Ann-Katrin Tideström,
journalist och författare

Så nu kan jag med gott samvete kasta överexen av affischerna.

Kommentarer
Postat av: AGS

...apropå Lotta Gröning alias fd ledarskribent känner jag mig också gäsp-trött när jag läser nutidens NSD-ledare. Lotta hade en förmåga att fängsla en när man läste efterson hon inte alltid var (är) så förutsägbar...Vad beträffar NK så har inte dom mycket att yvas över heller - efter Bo Östmans avtåg från sin ledarskrivarposition (puh va långt de vart..!) Blomberg vågar visst aldrig kritisera regeringen utan allt blir så "självgott"..Finns det ordet alls, men du förstår vad jag menar?! Han kanske inte törs helt enkelt. Det här var lite mellandagstankar från mig.

GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET Ylva!

Anna-Greta

2010-01-03 @ 19:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback