Mardröm?

Nästan så jag tror jag har en mardröm. Hör på midnattsnyheterna att golvet på Norrlandsoperan störtat in vid en popkonsert. Olika uppgifter om antalet skadade - tack och lov inga döda än i alla fall. Tankarna går osökt till diskotekbranden i Göteborg.

Nu verkar det dock - än sä länge peppar, peppar - inte fullt så allvarligt. Men det äckliga är att jag satt i samma tankar i konsertsalen i Kulturens Hus under invigningen: hoppas ingen slarvat med bygget!

Annars var bästa tanken i kväll att det är så lätt att inte se det fina goda omkring sig. Skröt härom dagen över att centern valt en man icke född i Sverige som ledamot av polisstyrelsen.

Idag blev jag påmind om att folkpartiet i Kalix faktiskt också är värd en blåklint. Michelle Membarki (med reservation för stavningen) med bakgrund i Marocko tillhör numera nämndemannakären. Det gör inte saken sämre att han  tillhör kategorin runt 40 bast. Vilket definitivt bidrar till att sänka medelåldern.

Nu  måste jag kolla in vad som hänt i Umeå - önskar att jag hade en bättre nyhetskälla än kvällspressens nättidningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback