YES!

Jag håller på mig ett tag till - men vilka kreativa gissningar om LFP. Ett nytt begrepp och när Seppo Wuori (blev efternamnet rätt nu?), länspolismästaren uttalade det i sin hela ordalydelse så teaterviskade jag att då får ni hitta på en förkortning. Varvid det piskrappsnärtigt kom: LFP - och lite allmänt jubel. Jag tror tamej rackaren att de börjar med förkortningen (så att den säkert finns) och så fyller de i med lämpliga ord.

Fast YES - jag har gjort det i kväll igen - 1 kilometer eller 1 000 meter om ni så vill. 40 bassänglängder. Men i kväll hade jag nytta av "envisheten åt rätt håll". För när jag kom var det två personer på "motionssimningssidan" och en av dom var kompis Birgit (min tvillingsjäl). Men helt plötsligt var bassängen full av ungar - som absolut inte motionssimmade!

En irriterad badmästare försökte få ledaren att begripa att organiserad träning inte kan ske i bassängen där "tanterna" (och jag!!hi,hi) ska motionssimma. Men det var inte särskilt framgångsrikt.

Jag kan bli ganska obalanserat arg åt sånt , ibland tyvärr- men så tycker jag det blir pinsamt när någon ska peka på mig och säga att ni får inte störa henne (och någon till) när de motionssimmar. Så då sa jag lugnt - det ordnar sig - mig flyttar de ju inte så lätt på.

Och vi samsade himla bra - och när de slutat vara rädd för "tant" så log vi mot varann när våra armar eller ben råkade snudda vid varandra.

Kanske jag återkommer med facit senare - annars är det ju en annan dag i morgon. "Tomorrow is another day, you see!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback