Fiffigt

Såna här grepp gillar jag, Drogfritt alternativ - artikel i NK idag. För ¨många ungdomar handlar det ju om att stå emot trycket från kompisarna. Är övertygad om att pengar fortfarande är ett gångbart argument för att låta bli alkoholen.

Ett annat gångbart argument för att ha kontroll över  alkoholkonsumtionen är denna rapport från Brå som visar att i 86% av alla fall av våld med dödlig utgång är gärningsmannen berusad.

Måste nog gå in och kolla denna rapport - där det påstås att det inte är fler som slås ihjäl nu än för 30 år sen. Även om det antyds en liten ökning som skulle kunna vara ännu ej redovisad statistik 2007, 2006?

Annars blev jag något besviken i morse då jag noterade 14 grader, mulet och regn. Måtte haft någon överpositiv tolkning av gårdagkvällens väderleksrapportet - men jag var övertygad om att jag skulle få lämna röran här hemma för att kasta mig platt i något soligt paradis.

Nu duschar jag i alla fall och levererar Kuriren till mor och far.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback