Inte mycket "kung" i henne

Fantastiskt vacker hon är vår blivande drottning. Fast vore det inte att häda mot kungahuset så skulle jag undra vem som är pappa till henne?

Inte mycket "kung" i utseendet - sin mors dotter in i minsta detalj.

20 grader och "mul". Riktigt skönt. Så sant att ständig sol ger öken.

Själv vakade jag mer eller mindre in denna dag. När John Blund inte infunnit sig före 23 - och särskilt sommartid - är det som om kroppen inte tycker det är lönt att sova. Somnade gjorde jag väl ändå någon gång efter klockan ett. Men 04.30 blev bara ett kort uppvaknande och sen var klockan plötsligt halv åtta.

Idag blir en hektisk dag. Ska börja med att åka med far till tippen. Lite nervöst om den gamla Volvon klarar både fram och tillbaka.

Men jag kan inte skymfa far med att vilja packa över i min egen. Jag får chansa lite och hoppas på det bästa.

Sen är det lite hopplock till Pajala marknad och till bröllopet. En sammansatt meny med pinuppa till Pajala marknad. Parasollfot, tornedalsteskedar, vinkaraff och dopskål till Västbacken. Ja, just det - det är inte bara bröllop - det är dop också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback